Diákigazolvány

Diákigazolvány-igénylés

A 362/2011. (XII.30.) az oktatási igazolványokról szóló kormányrendelet alapján a diákigazolvány-igénylés módja a következő:

A diákigazolvány-igénylés oka lehet:

1. első igazolvány az adott intézményben

2. elveszett, vagy használatra alkalmatlanná vált

3. adatváltozás vagy téves adat

1. LÉPÉS

Fényképezés és aláírás felvétele NEK (Nemzeti Egység Kártyarendszer) adatlap igényléséhez bármely Kormányablakban. Az eljárás ingyenes.

Szükséges iratok: 

  • születési anyakönyvi kivonat és lakcímkártya vagy

  • személyazonosító igazolvány és lakcímkártya

2. LÉPÉS

A Kormányablakban kapott NEK adatlappal kell jelentkezni a titkárságon, ahol az új diákigazolvány-igénylés rögzítésre kerül.

3. LÉPÉS

A diákigazolványokat az Oktatási Hivatal intézményünk címére postázza. A diákok aláírásukkal igazolják az átvétel tényét.

4. LÉPÉS

Az új diákigazolvány-igénylés továbbítását követően, egyedi sorszámmal ellátott igazolást állítunk ki. Az igazolás kiállítása díjtalan, 60 napig érvényes.


Felhívjuk a diákok és a szülők figyelmét, hogy a lakcím illetve tartózkodási hely változását minden esetben jelezni kell a titkárságon!